Bioteaful Quick Start

bioteaful detox

Het is tijd voor jouw zelf! Komende 28 dagen ga je aan de slag met de Bioteaful Detox. Even bijtanken. Tijdens deze periode laten we de voeding staan die belastend is voor jouw lichaam en nuttige we voeding die de ontzuring van jouw lichaam stimuleren. Tijdens deze periode komen er allerlei afvalstoffen vrij. We gaan letterlijk en figuurlijk “loslaten”.

Het unieke van de Bioteaful Detox is dat we ook tijd besteden aan het mentale gedeelte. Jij gaat tijdens de Bioteaful Detox aandacht besteden aan de dingen die jij belangrijk vindt! Hoe we dat gaan doen? Lees snel verder!

Bioteaful Detox Pijlers

1. Voeding

Je gaat de belastende voeding uit jouw menu schrappen, zodat jouw lichaam rust krijgt om alle afvalstoffen af te voeren:

  • Geen gluten (brood, rogge, gerst, pasta, etc)
  • Geen producten met gist (brood, pizza etc)
  • Geen geraffineerde suikers en vermijden van zoetstoffen.
  • Geen zuivelproducten gemaakt van koemelk
  • Geen caffeine (koffie, sigaretten, thee, chocolade)
  • Geen vlees en gevogelte
  • Geen alcohol
  • Geen E621, E250, E220 t/m E227, E951, E124, E133, E102, E320, E321.

Maar wat gaan we wel eten?

  • Heel veel groente
  • Fruit
  • Glutenvrije producten ( zoals rijst, boekweit of quinoa)
  • Peulvruchten (zoals kikkererwten, linzen etc)
  • Zuivelproducten van geitenmelk of vervang door bijv. amandelmelk.
  • Vette vis
  • Noten (maar het liefst geen pinda’s)
  • Pitjes en zaden (lekker door de yoghurt)
  • Kiemplantjes (zoals alfalfa, of tuinkers)
  • Water, kruidenthee en verse groente- of fruitsappen.

Dagelijkse voedingsrituelen

  • Belangrijk is dat je gaat eten wanneer je honger hebt! Dit zal even wennen zijn, maar hierdoor leer je naar jouw lichaam te luisteren. Dit is iets wat we in onze maatschappij regelmatig vergeten, daarom wordt hier tijdens de Bioteaful Detox aandacht aan besteed.
  • Start de ochtend met lauwwater en citroen.
  • Neem ook een groentesap in de ochtend.
  • Goed gevulde salade als lunch. Vergeet jouw eiwitten er niet aan toe te voegen, zoals bonen of vis.
  • Drink water en kruiden thee tussendoor.
  • Neem één eetlepel phsylliumvezels in een glas met water voor het slapen gaan.
  • Plan een voorbereidingsdag in, zodat je in grote hoeveelheden rijst, pannenkoeken, pesto, hummus kan maken. Zo start jij voorbereidt aan de detoxweek.

2. Ontspanning

Het aller belangrijkste is dat we goed voor ons zelf moeten zorgen. Als jijzelf niet lekker in je vel zit, kan je ook geen goede collega, partner, sporter, ouder, vriend of vriendin zijn. Het klinkt egoistisch, maar eerst gaan we onszelf verwennen. Tijdens de Bioteaful Detox sta jijzelf op één ;-).

We gaan dagelijks onszelf borstelen voor het douchen. Dit is natuurlijk verwennerij, maar het heeft ook echt detoxvoordelen. Waarom? Onze huid is onze grootste orgaan. Door het borstelen verwijderen we de dode huidcellen en het stimuleert de doorbloeding. Na het douchen smeer je jezelf in met heerlijke olie.

Plan minimaal 2 dagen in de week echte me-time in. Ben je gewend om een volle agenda te hebben? Ik wel. Daarom vind ik het zelf enorm fijn om even lekker niets te doen (Ja, dat heb ik echt moeten leren…). Vooral in intensieve periodes, is het goed om iets voor jezelf in te plannen, zodat jij jezelf weer kan opladen. Pak gewoon weer jouw oude hobby op 😉

Dit zijn andere dingen die jij wellicht leuk vindt om te doen in jouw me-time:
– lezen
– knutselen
– nieuw recept uit proberen
– nietsen
– naar de sauna gaan
yoga

Aandacht Mental Health

Daarnaast wil ik je aanraden om komende periode om na te denken over een aantal zaken en wellicht wil jij de detox ook door te trekken naar jouw sociale leven?
– Van welke mensen krijg jij energie? En van wie juist niet?
– Waar wordt jij echt gelukkig van?
– Waar wil jij over vijf jaar staan? En welke stapjes kan jij nu ondernemen om daar te komen?

Wil jij hier met mij over sparren? Oefeningen zodat je dit kan ontdekken? Let me know! 

3. Sporten

Fit zijn en fit blijven. Dat is wat wij graag willen en daar levert sporten/bewegen een grote bijdrage aan. Veel mensen hebben een zittend beroep en daarom is het belangrijk dat zij na het werk er op uit gaat. Sowieso doet de frisse lucht wonderen, maar ook het bewegen.

Wat is jouw beweegpatroon op dit moment? Ben jij hier tevreden over? Top! Keep on going! Merk jij dat jouw beweegpatroon verbeterd kan worden? Daar gaan wij dan samen mee aan de slag! Stel gerust vragen aan mij zodat we kunnen sparren hoe jij dit het beste kan integreren in jouw leefpatroon.

4. Genieten

Belangrijkste van alles: Enjoy! Geniet van deze 28 dagen. Zal niet altijd even makkelijk zijn. Maar keep on going! Wees mild voor jezelf en geniet van dit mooie proces.

 

Mocht je vragen hebben, dan kan je deze per whatsapp aan mij stellen. Dan beantwoord ik deze zo snel mogelijk. Mocht je het fijn vinden, dan kunnen wij een vervolgconsult inplannen aan het einde van jullie detox om de integratie van deze gezonde en sportieve lifestyle door zetten in jullie dagelijks leven.

Eat and Feel Bioteaful!

Liefs Sanne

Geef je reactie

*