Detox TIME

detox en sport

In mijn foodbucketlist hebben jullie kunnen lezen dat ik nog graag een Detox zou willen volgen. Daar ga ik vandaag mee starten! Een detox van 4 weken. Wat ben ik benieuwd wat dit mij zal brengen. Spannend…. en zal ik dit volhouden? Natuurlijk ga ik dit volhouden 😉 Daarnaast start ik vandaag met een detoxcursus zodat ik ook andere mensen kan gaan begeleiden met detoxen. Dus er staat veel leuke en bijzondere dingen te gebeuren deze maand!

Waarom detox?
Door mijn blessure ben ik erachter gekomen dat mijn lichaam totaal verzuurd is. Ondertussen ben ik bij behoorlijk veel therapeuten geweest en conclusie is dat ik het Compartiment Syndroom heb. Zelf denk ik mede dat het een stukje overbelasting van mijn lichaam is. Anders komt zoiets toch niet naar boven? Tja, mijzelf kennende. Ik wil altijd maar door en vol gas gaan. Maar dat kan natuurlijk niet. Niet altijd… Daarom wil ik voordat ik mijn comeback maak, ervoor zorgen dat mijn lichaam er ook echt tegen aan kan. Dus met de detox wil ik me weer helemaal gaan opladen.

Detox en Sport
Misschien zal je wel denken: “Detox en sport, dat gaat toch niet?” Je drinkt dan toch alleen maar sapjes en dan heb je toch niet genoeg energie om te sporten? Gelukkig mag ik met de detox zelf bepalen hoeveel ik eet! Met deze detox is het belangrijk dat ik bepaalde voedingstoffen niet eet. Dit zal best wel lastig zijn, omdat je met het sporten vaak sportrepen en sportdranken neemt met bijvoorbeeld geraffineerde suikers en veel andere toevoegingen tot je neemt. Zelf bak ik fanatiek mijn eigen repen, dus zo voorkom je dat je deze suikers binnen krijgt.

Wat mag ik niet eten tijdens de detox?

  • Gluten
  • Suiker
  • Zoetstoffen
  • Keukenzout
  • Toevoegingen zoals kleurstoffen, smaakstoffen, conserveermiddelen, emulgatoren, smaakversterkers, etc
  • Koemelkproducten
  • Cafeïne
  • Vlees
  • Alcohol
  • Witte rijst, aardappele zonder schil, pasta
  • Alle voorverpakte, bewerkte producten
  • Sojaproducten (bijna alle producten zijn genetisch gemanipuleerd en vol met allerlei toevoegingen en suikers!)

Wat mag ik dan wel eten?

  • Groente & Fruit
  • Noten & Zaden
  • Kiemen
  • Zilvervliesrijst
  • Eieren
  • Vis
  • Zuivelproducten van Geiten- en Schapenmelk
  • Quinoa
  • Peulvruchten
  • Sojabonen

Sommige van jullie zullen denken: “pfff, wat mag ze toch veel niet eten!”. Ikzelf vind dit wel mee vallen. Ik eet namelijk al zo puur mogelijk en vermijd geraffineerde suikers en producten met koemelk en eet zoveel mogelijk glutenvrij. Maar, ik vind koffie super lekker en drink regelmatig een glas wijn. Ook gaf ik al aan dat ik zoveel mogelijk glutenvrij eet, maar niet alles. Want ik ben dol op speltbrood!

detox en sport

Detoxcoach
Vandaag heb ik mijn eerste cursusdag tot detoxcoach die gegeven wordt door Jacqueline van Lieshout. Zij is detoxcoach en heeft  onder andere de boeken “In 28 dagen van Gifbelt naar Tempel” en “Het Tempelkookboek” geschreven. Ik ben super nieuwsgierig hoe deze cursus zal zijn in combinatie met deze detox. Nieuwsgierig wat ik allemaal ga ervaren en ga leren. Via deze blog ga ik jullie op de hoogte houden van mijn detox avonturen in combinatie met sporten!

Hebben jullie ook een detox gevolgd? Wat was jou ervaring?

Feel Bioteaful! 

VOLG DEZE BLOG VIA BLOGLOVIN | TWITTER | INSTAGRAM | GOOGLE+| FACEBOOK

Comments

  1. woow, ik vind hem best heftig, vier weken lang al die dingen niet eten! Respect hoor.

Trackbacks

  1. […] deze saus is niet detoxproof, maar wel erg […]

  2. […] op kaas, daar wordt deze risotto zo romig van! Deze keer geen parmezaanse kaas, want die is niet detoxproof. Maar we gebruiken pecoroni. Maar deze kaas is ook zo […]

  3. […] recept is detoxproof, het bevat geen lactose, geen geraffineerde suikers en is glutenvrij. Dit recept is zelfs vegan, […]

Geef je reactie

*