Kijkje in mijn training #7

lovechock sanne van paassen-1

Wauw, weer mijn tweede echte trainingsweek zit erop! Fijn om weer lekker te trainen. Ik merk dat mijn lichaam minder moe is en dat ik weer goed mijn trainingen kan doen. Heerlijk. Alleen ik word geconfronteerd met het feit dat mijn duurzone niet zo goed is getraind. Wat is het voor mij werken om rustig te fietsen. Jeetje, dit zou juist makkelijk moeten zijn! Wellicht is dit heel logisch, omdat ik afgelopen zomer nog steeds aan het revalideren was en ik nog steeds pijn in mijn benen had. Ik ging wel fietsen, maar niet trainen. Als ik ging fietsen, sloot ik aan bij groepjes die op dat moment voor mij te hard reden. Hierdoor is mijn duurzone niet goed getraind. Achteraf gezien mag ik volgens mij wel trots op mezelf zijn dat ik zo’n seizoen nog heb gereden, met zo’n trainingsachterstand. Dus het kan alleen maar beter gaan 😉

Maandag

Omdat mijn ambitie is om dit jaar een triatlon te doen ben ik structureel aan het hardlopen. Vandaag stond een intervalloopje op de planning. 6 keer 30 seconde een versnelling. Daarna ging ik ‚s middags weer een krachttraining doen. Dit keer werden mijn kettebells vervangen door ‚echte’ gewichten. Blij dat ik was! Ik zie dat ik enorm vooruit ga. =D

Training: 40 min hardlopen met interval en krachttraining.

hardlopen

Dinsdag
Vandaag staat er rustige duurtraining op het programma. Rustig, heel rustig. Jeetje, ik kom echt tot de conclusie dat rustige duurtraining op dit moment echt een training uit mijn comfortzone is. Eigenlijk hoort deze training easy peasy te zijn, maar op de een of andere manier voelt dat niet zo voor mij. Ik heb echt het gevoel dat ik moet werken! Stom he? Je zou juist zeggen dat je lekkerder fietst als je harder rijdt! Maar dat is dus niet het geval. Maar weet je van deze trainingen wordt ik juist sterker!

Training: 3 uur rustige duurtraining met 8 x 15 sec sprints.

Woensdag

Vandaag staat er een training met Jos op het programma. Jos gaat in de winter altijd met mij op pad en het is weer hoogtijd om eens bij te praten. Samen fietsen we in Nijmegen over de dijken, met flinke wind! Vandaag ook rustige duurtraining. Het geluk is dat ik lekker bij hem uit de wind kon zitten, zodat ik ook lekker kon draaien.

Training: 3:30 uur rustige duurtrainig.

crux veldrijdfiets

Donderdag
Krachttraining. Bam. Ik voel me echt weer een powergirl! Ik kan steeds meer gewicht heffen, zelfs 50 kg met de lunges. Wauw, dat voelt echt goed! Ik ben op de fiets naar het krachttraining gefietst en ‚s avonds gezwommen. Ik heb altijd het gevoel alsof ik weer kan slapen, maar toch gaat het trainen dan goed. Zo ontspannend zwemmen…

Training: 1,5 uur krachttraining – 1,5 uur hersteltraining – 1 uur zwemmen.

Vrijdag

YES, ik mag weer een keer wat harder fietsen! Die rustige duurtraining voelt zo zwaar… Te bizar voor woorden. Nu gewoon een duurtrianing van ruim 2 uur met 8x 15 sec sprints. Ook is het fijn om tussendoor sprints te doen, hierdoor heb ik het gevoel dat ik sneller wordt en is goed voor mijn explosiviteit.

Training: 2uur duurtraining met sprints.

Zaterdag

Rustdag. Heerlijk lekker relaxed fietsen. Het leuke is dat ik vandaag een privéclinic had. Zo leuk om dat te geven. Tijdens deze clinic kan ik echt aandacht aan een persoon geven, zodat hij of zij echt merkt dat dat de techniek vooruit gaat. Je kan nog actiever die persoon laten ervaren hoe belangrijk de ontspanning op jou fiets is.

Training: 1,5 uur hersteltraining tijdens een clinic.

prive clinic sanne van paassen-1

Zondag

Mijn wekker ging al vroeg af voor een zondag. Ik zat 7:45 op de fiets zodat ik om 8:00 uur in het water lag. Heerlijk zwemmen met technische oefeningen. Uiteindelijk heb ik in totaal 40 minuten gezwommen. Ik ben eerder opgehouden met zwemmen, omdat ik weer een keer met de toerclub uit Vlierden wilde gaan fietsen. Zij vertrekken om 9:00 uur, dus hup hup hup.

Op de fiets naar Grave en daar drinken we lekker koffie. Vervolgens willen we verder fietsen en heb ik lek. Zo irritant! Maar gelukkig kreeg ik alle hulp van de mannen, uhum, en waren we snel klaar. Tijdens deze tocht deed ik tempoblokken van ruim 10 minuten. Goede training!

Training: 40 minuten zwemmen en 4 uur fietsen met 5×10 min tempo blokken.

knarsende tanden vlierden-1

Hoe zag jouw trainingen eruit afgelopen week? De komende week ben ik in Spanje en ga ik alles voorbereiden voor de mountainbike vakantie. gecombineerd met de 101 km marathon. Zo leuk, aanstaande zondag komen mijn gasten en ga ik voor het eerst in mijn leven een mountainbike vakantie begeleiden.

Als je vragen hebt over mijn trainingen, stel ze gerust hieronder in de comments. Vergeet mij niet te volgen op strava.

Comments

  1. Martin zegt:

    Ja , die mannen lieten zich van hun geëmancipeerde kant zien toen je lek had .

    Succes met de 101 : https://youtu.be/jdy0ZtAIS0U

  2. Ik heb zaterdag persoonlijk mogen ervaren hoe leuk en leerzaam het is om een privé clinic te krijgen.
    Een absolute aanrader.
    Een onwijs leuke tijd en zowel je fietstechniek als humeur krijgen een boost.
    Sanne, bedankt!

Geef je reactie

*