Schuilnamen voor Suikers

7d9f2eff2e5106ae8b4526910de11272

Goed bezig ben jij! Het verminderen van geraffineerde suikers. Hieronder vind je een lijst met schuilnamen voor suikers.

Het is goed opletten met boodschappen doen om suikers te vermijden. Producenten gebruiken namelijk veel schuilnamen om de producten gezonder te laten lijken, dan ze in werkelijk zijn! Lees daarom de etiketten goed, want tegenwoordig zitten in bijvoorbeeld de volgende producten suikers verwerkt: broodsoorten, pastasauzen, maaltijdpakketten, cruesli, muesli, ontbijtkoek en broodbeleg.  Hieronder staan de schuilnamen waar je op moet letten. 

Suikers

    • Ahornsiroop (maple syrup)
    • Basterdsuiker
    • Bruine suiker
    • Cassonade
    • Dadelstroop
    • Demerara
    • Dextrose
    • Druivensuiker
    • Fructosestroop
    • Geleisuiker
    • Glucose-fructose stroop
    • Glucosestroop
    • HFCS (High Fructose Corn Syrup)
    • Honing
    • Invertsuiker
    • Kandij
    • Kristalsuiker
    • Maltodextrine
    • Melassestroop
    • Rietsuiker
    • Rijststroop
    • Ruwe rietsuiker
    • Sacharsoe
    • Sapconcentraat
    • Speltstroop
    • Sucranaat
    • Sucrose
    • Tarwestroop (wheat syrup)
    • Vanillesuiker

Zoetstoffen

Daarnaast is het verstandig om zoetstoffen te vermijden. Dit zijn geen natuurlijke stoffen en je lichaam heeft moeite om deze stoffen af te breken. Deze zoetstoffen kan je het beste vermijden:

    • Acesulfaam-K
    • Aspartaam
    • Cyclamaten
    • Maltitol
    • Sorbitol
    • Splenda
    • Sucralose
    • Xylitol

Gezonde(re) alternatieven

Natuurlijk maak ik zelf gebruik van suikers als ik lekkere recepten aan het maken ben. Maar ik let wel op dat ik ‘goede’  suikers neem. Ik probeer natuurlijke suikers te nemen, zodat die zo min mogelijk bewerkt zijn. Gedroogd fruit en bananen zijn voor mij echt een geweldig alternatief! Daarnaast zijn dit goede alternatieven:

  • Rauwe honing (die onverhit is waar nog de enzymen inzitten)
  • (Gedroogd) fruit
  • Geconcentreerd vruchtensap
  • Palmsuiker/kokosbloesemsuiker
  • Ahornsiroop

 

Eat Bioteaful! 

WIL JIJ JE OOK BIOTEAFUL VOELEN? MELD JE AAN VOOR DE WEKELIJKSE TIPS VAN BIOTEAFUL  VOLG DEZE BLOG VIA BLOGLOVIN TWITTER INSTAGRAM GOOGLE+| FACEBOOK

Trackbacks

  1. […] Ben jij goed bezig om geraffineerde suikers te vermijden? Heb je jezelf ook verbaasd waar allemaal suikers aan toegevoegd zijn? Jeetje, zelfs aan vleeswaren voor op brood. Hoe verzinnen ze het! Tja, en heb […]

  2. […] vermijd geraffineerde suikers, zoals bijvoorbeeld witte suiker en glucose-fructosestroop, omdat deze ontdaan zijn van alle vitamines en mineralen. Ons lichaam heeft deze vitamines en […]

  3. structure of good written english, but also

    as to your thoughts behind your words. writing gives you an opportunity to “say what you mean” in a manner that is more meaningful.* writing is an expression of your feelings. just as your thoughts are important to organize and communicate,

Geef je reactie

*