Trainingsdagboek #13: Trainen in de kou

trainingsdagboek Sanne van Paassen

Als ik terug denk aan de trainingen van afgelopen week, dan denk ik alleen maar aan de kou! Brrr…. wat was het wennen om weer in de kou te trainen. Maar als je eraan gewend bent (vooral het feit dat je zoveel kleren aan moet trekken), dan kan ik er echt van genieten! Ik houd van de herfst, uhh winter!

Wat heb ik deze week gedaan? Kijk snel mee met mijn traningsdagboek. Omdat ik vorig weekend geen koers heb gehad en niet fit was, neem ik jullie mee vanaf afgelopen vrijdag.

voordeel trainen in de ochtend uitzicht

Vrijdag

Yeah, vandaag stap ik de eerste keer op de fiets nadat ik een aantal dagen niet fit ben geweest. Wat voelt dat lekker! Ik merk wel dat ik onzeker ben. Zal ik toch niet weer ziek worden als ik te gek doe? Dus ik fiets lekker twee uurtjes door de bossen. Gewoon lekker spelen in de bossen. Niet te gek. Vooral genieten van het feit dat ik weer kan fietsen!

Training: twee uurtjes spelen in de bossen.

Zaterdag

Wat word ik blij wakker! Ik voel me echt fit! Wat voelt dat goed. Mijn angst is om te snel weer te gaan trainen, zodat ik een terugslag krijg. Maar ik kan weer lekker op de fiets kruipen voor een pittige intervaltraining! Iets aangepast. Normaal rijd ik de hele training hoog in mijn duurzone, maar deze keer blijf ik laag in mijn duurzone en doe de blokken alleen intensief.

Training: 3 uur rustige duurtraining met een interval in piramide vorm van 8-6-4-6-8 minuten net onder het omslagpunt en vijf minuten herstel.

Zondag

Tijd om te rusten! Tja, ik wilde eigenlijk gaan zwemmen of hardlopen. Actief herstel. Maar ik heb samen met mijn trainster besloten om helemaal niets te doen. Wel verstandig na het ziek zijn 😉 Ik heb echt genoten vandaag, ik ben naar Eindhoven gegaan om naar de marathon te kijken! Wat een bikkels.

Training: Rusten! Dat is ook trainen 😉

Maandag

Brrr, wat is het koud. De winter is echt aangebroken! Ik heb een ED2 training op de planning met focus op hoge omwentelingen. Dit doe ik op mijn wegfiets om te bepalen of ik wel genoeg omwentelingen draai. Pff, wat is dit afzien. Ondanks het feit dat het niet heel hard gaat, moet ik wennen omdat het behoorlijk uit mijn comfortzone is. Ik fiets steeds met 105 rpm en dat 2 uur lang! Tegen de avond ga ik hardlopen. Wat is dit heerlijk! Dit is echt genieten. Feel bioteaful! 😉

Training: 2 uur ED2 training met hoge rpm en 45 hardlopen.

Dinsdag

Vandaag ga ik lekker spelen in de bossen. Ik maak een duurtraining van 2,5uur. Brrr… Genoten, maar echt koud! Vervolgens ga ik thuis lekker in de sauna zitten.

Training: 2,5 uur ED1

trainen in de regen

Woensdag

Het regent, het regent de pannetjes worden nat! Tja, ik moet vandaag toch echt de laatste pittige intervaltrianing doen voor Valkenburg. Je hebt een doel en je wilt wat!

De keuze, of gezellig met de groep trainen op de Gulberg of in mijn uppie afzien op de roller. Keuze snel gemaakt, ik ga trainen op de Gulberg. Toch altijd leuk om met een groep te trainen, dan gaan de intervals bijna vanzelf. Oke, het zuur kwam echt mijn oren uit. Alles eruit geperst voor een goede training!

Omdat het koud was, was het een kort maar intensieve training. Efficiënt, maar goed getraind. 😉

Woensdag: 1,5 uur met blokjes VO2max

Donderdag

De herstelfocus staat aan. Komende dagen ga ik nog alleen maar relaxen en herstellen voor Valkenburg. Want dat gaat wel een pittige cross worden. Lekker glibberen en glijden de Cauberg af.

Training: 1,5 uur hersteltraining door de bossen.

Zoals jullie al hebben gelezen, wil ik goed zijn tijdens de wereldbekerwedstrijd in Valkenburg. Dit doe ik door goed te rusten. Vandaag heb ik een echte rustdag. Ik zal alleen wat yoga en core stability doen en even naar buiten gaan om te wandelen. Morgen zet ik mijn benen op spanning in een korte training met sprintjes. Dan ben ik dus klaar om zondag te knallen!

 

Hoe zagen jouw trainingen eruit afgelopen week?

Als je vragen hebt over mijn trainingen, stel ze gerust hieronder in de comments. Vergeet mij niet te volgen op strava.

 

Feel bioteaful!

Liefs Sanne

PS. Heb je mijn ebook al gedownload?

 

Comments

  1. eduward zegt:

    hoi sanne leuke over zicht van je training
    heb een vraag over de zadelpijn met fietsen hoe kan je dat verkomen je hebt verschilende sorten zemen in het broekje zitten
    heb je nog fietskleding te koop of paken

Geef je reactie

*