SPORT: Geblesseerd en dan?

Wat te doen bij blessure

Herken je dit? Dan ben je geblesseerd en alles zit tegen. Echt werkelijk waar alles. Je mag niet meer sporten, waarschijnlijk je grootste uitlaatklep, en je wilt toch je energie kwijt. Tenminste dat was bij mij echt het geval! Maar hoe? Ik kon namelijk niet meer doen wat ik het allerleukste vind (fietsen was echt te pijnlijk)!!!!!!!! (Ja, echt heel veel uitroeptekens, want dat is echt frusterend…) Ok√©, genoeg gezeurd.

Je bent geblesseerd en bent door de eerste negatieve periode heen. Je hebt al je goede moed verzameld en gaat op zoek naar oplossingen! Op zoek naar oplossing, waardoor je weer zo snel mogelijk weer (top)sport kan bedrijven. Op zoek naar oplossingen hoe je met je blessure om kan gaan. Ik heb een overzichtje gemaakt van de dingen die mij hebben geholpen. Wie weet heb je er iets aan:

1. Werk met de behandelaars/therapeuten samen waar jij vertrouwen in hebt.
Heb je geen goed gevoel bij een behandelaar, dan gaat hij jou waarschijnlijk ook niet helpen. Ik spreek uit ervaring. Heb echt therapeuten vaarwel gezegd, omdat ik geen vertrouwen in hen had. Dat was echt de beste keuze, die ik heb kunnen maken.

2. Zoek een goede masseur die jou spieren rondom jou blessure goed los kan maken.
Baat het niet, dan schaadt het niet! Dit kan heel pijnlijk zijn, zoals bij mij het geval was…. Tot huilen toe. Maar mijn spieren werden soepeler. Je doorbloeding wordt gestimuleerd wat weer positief effect heeft op je blessure.

3. Rust.
Neem de tijd om te herstellen. Je bent niet voor niets geblesseerd geraakt en je lichaam heeft nu even nodig om bij te tanken. Dit is heel lastig, maar wel de beste remedie. Ik ga ervan uit dat als je geblesseerd bent dat jou lichaam uit disbalans is. Grote kans dat dit komt door overbelasting…. Dus gun jezelf die tijd. Dat is echt heel frusterend, maar uiteindelijk werkt dat wel het beste.

4. Denk ik mogelijkheden.
Ga bekijken wat je nog wel kan. Misschien kan je wel andere sporten beoefenen. Ik ben gaan kickboksen, zwemmen, krachttraining en deed aan hotyoga. Wat was dat fijn om toch te sporten zonder pijn! Daar kon ik echt van genieten. Gewoon zonder pijn…. dat was voor mij op de fiets onmogelijk.

Daarnaast heb je nu wellicht tijd voor andere dingen waar je eerst geen tijd voor zou hebben. Zo ben ik met bloggen begonnen, toen ik geblesseerd raakte. Ben zo blij dat ik hiermee gestart ben. Ook kwam ik laatst op een feestje, iedereen was helemaal verbaad dat ik kwam. Nou ja, dat is dus het voordeel van geblesseerd zijn ūüėČ

Er zijn nog zoveel mooiere dingen, dan alleen maar je stomme rot blessure. Geniet daar van, want deze dingen zijn ook erg leuk ūüėÄ

Kickboksen

5. Ben positief en geniet van de kleine dingetjes die wel kunnen!
Misschien een idee om een periode een dankbaarheidslijstje bij te houden, om te kijken waar jij gelukkig van wordt! Je zult versteld staan voor hoeveel dingen jij dankbaar bent! Dit geeft jou dan weer veel meer energie voor jou herstel !

6. Geniet en ontspan
Doe leuke dingen, spreek met vriendinnen of vrienden af die je al lang niet meer hebt gezien. Ga lekker een dagje naar de sauna. Nu dat je minder sport, heb je meer tijd voor andere dingen. Maak hier gebruik van. Hierdoor ontspan, wat weer positieve invloed heeft op je herstel.

Kop op! Jou blessure heeft ook een positieve kant. Tja, ik weet het makkelijk zeggen. Maar zo heb ik het tot nu ervaren ūüėČ Succes ermee!

Wat helpt jou tijdens een blessure?

Feel Bioteaful! 

VOLG DEZE BLOG VIA BLOGLOVIN | TWITTER | INSTAGRAM | GOOGLE+| FACEBOOK

Comments

  1. Goed stuk!

Geef je reactie

*